
Vorige maand hebben we op Microsoft Inspire 2021 enkele van onze nieuwste innovaties gedeeld die uniek zijn ontworpen om organisaties en mensen over de hele wereld te helpen bij hun overstap naar hybride werk.
Deze maand bouwen we voort op onze recente aankondigingen, van het beschikbaar maken van Windows 365 voor iedereen tot het introduceren van nieuwe functies in Microsoft Teams en in heel Microsoft 365 die zijn ontworpen om uw mensen in staat te stellen overal te werken.
Laten we in de details duiken.
Werk overal productief met Windows 365
Bij Inspire hebben we Windows 365 aangekondigd, een cloudservice die een nieuwe manier introduceert om Windows 10 of Windows 11 te ervaren (wanneer beschikbaar). Nu algemeen beschikbaar, geeft Windows 365 iedereen, van stagiaires en contractanten tot softwareontwikkelaars en industrieel ontwerpers, het bureau om vanaf elk apparaat verbinding te maken met hun apps, gegevens en instellingen. Met Windows 365 kunt u aan de keukentafel op een laptop aan de keukentafel werken, tussen afspraken in de auto verdergaan waar u was gebleven op een tablet in de auto en op kantoor eindigen op uw desktop. Windows 365 staat altijd voor u klaar om weer in te stappen, zelfs wanneer u van apparaat wisselt, en maakt het voor organisaties gemakkelijker om op te schalen om te voldoen aan jaarlijkse drukke perioden door de logistieke complexiteit en beveiligingsuitdagingen van het verstrekken van nieuwe hardware aan seizoensarbeiders te elimineren.
Lees meer over Windows 365 of meld u vandaag nog aan voor uw abonnement.
Werk samen en personaliseer uw Microsoft Teams-vergaderervaring
Deze maand introduceren we extra samenwerkingsapps van onze partners, een nieuwe Q&A-app voor Microsoft Teams, een nieuwe Communities-app en meer.
Maak notities en bewerk records rechtstreeks in Teams met nieuwe partner-apps—Vorige maand hebben we de algemene beschikbaarheid aangekondigd van nieuwe samenwerkingsapps van onze partners. Confluence Cloud door Atlassian in Teams is ontworpen om effectievere vergaderingen mogelijk te maken waarbij gebruikers aantekeningen kunnen maken met een Confluence-notitiespaneel in een Teams-vergadering. Confluence maakt teamnotities verteerbaar en actiegericht en stelt gebruikers in staat notities op te maken zoals actie-items, beslissingen, codefragmenten, vermeldingen en tabellen. Deze notities worden vervolgens opgemaakt en automatisch gedeeld in een Teams-kanaal.

Salesforce voor teams is nu ook algemeen verkrijgbaar. Met deze samenwerkingsapp kunnen verkoop- en serviceteams die gebruikmaken van Salesforce Sales Cloud of Service Cloud accountgegevens en records naar hun Teams-werkruimte brengen voor betere samenwerking en besluitvorming. Met de Salesforce voor Teams-app, kunnen gebruikers Salesforce-records vastmaken aan kanalen, chats en agendavergaderingen om er gemakkelijk toegang toe te houden, met een uitgebreide set ondersteunde Salesforce-records, waaronder aangepaste objecten.
Vereenvoudig virtuele gezondheidsworkflows voor uw eerstelijns gezondheidswerkers—Om gezondheidswerkers te helpen bij het effectiever plannen en beheren van virtuele afspraken, hebben we toegevoegd Microsoft Boekingen met Microsoft Teams in alle Microsoft 365 voor eerstelijnswerkers productlicenties. Met de Bookings-app in Microsoft Teams kunnen zorgmedewerkers bijvoorbeeld eenvoudig virtuele bezoeken plannen, beheren en uitvoeren voor eenvoudige telehealth-workflows. Microsoft 365 voor eerstelijnswerkers biedt een aantrekkelijke, goedkope licentieoptie voor zorgaanbieders die geïnteresseerd zijn in het gebruik van Teams om de samenwerking tussen virtuele gezondheids- en zorgteams te ondersteunen.

Open of gemodereerde Q&A’s toevoegen aan elke Teams-vergadering—Om een meer gestructureerde vraag- en antwoordervaring te bieden tijdens grotere vergaderingen, hebben we de nieuwe Q&A-app geïntroduceerd waarmee deelnemers voor en tijdens een vergadering vragen kunnen stellen en beantwoorden. Organisatoren en aangewezen presentatoren kunnen de beste antwoorden markeren, reacties filteren, vragen modereren en afwijzen en berichten vastzetten. Antwoorden op vragen worden verwerkt in een gesprek met de oorspronkelijke vraag. Aangewezen presentatoren kunnen optreden als co-moderators om vragen te screenen. De Q&A-app zal in september algemeen beschikbaar zijn. Om Q&A aan een vergadering toe te voegen: voeg de app toe tijdens het planningsproces.

Ervaar de nieuwe app Community’s in Teams en Outlook voor het web—De app Community’s voor Microsoft Teams brengt een volledige community-ervaring, mogelijk gemaakt door Yammer, in Microsoft Teams. In de komende weken werken we het ontwerp van de app bij, brengen we verbeteringen aan in meldingen en deep-linking, en voegen we nieuwe mogelijkheden toe, zoals voorgestelde communities, die AI gebruiken om waardevolle communities aan te bevelen om lid te worden.

We hebben ook de nieuwe Community’s-app voor Outlook voor het web aangekondigd. Vanaf volgende maand kun je deelnemen aan communities, deelnemen aan gesprekken en live-evenementen en openlijk kennis delen met je collega’s zonder de Outlook-webapp te verlaten.

Bouw pauzes in en blijf op de hoogte van wat het belangrijkste is
Onderzoek heeft aangetoond dat kleine pauzes gedurende de dag een groot verschil maken in het welzijn van werknemers. Deze maand introduceren we nieuwe functies in Outlook en Yammer om ervoor te zorgen dat u de hele dag naar behoefte pauzes kunt plannen en u kunt helpen belangrijke berichten en kritieke taken bij te houden.
Neem een pauze met snelle evenementen— Met meer online vergaderingen en velen van ons die meer zitten dan we zouden willen, is het belangrijk om de hele dag pauzes te nemen en onze benen te strekken. In april introduceerden we snelle gebeurtenissen, die automatisch gebeurtenissen instelt om ‘laat’ te beginnen of ‘vroeg’ te eindigen, waardoor mensen essentiële pauzes kunnen inlassen tussen back-to-backs-vergaderingen. Deze maand breiden we de ondersteuning uit naar het nieuwe Outlook voor Mac.

Pin je belangrijkste berichten bovenaan je inbox—Met grote inboxen en drukke dagen kan het vinden van een specifieke e-mail die je eerder hebt gelezen vervelend en storend zijn voor je workflow. We hebben de mogelijkheid toegevoegd om een bericht vast te zetten en het naar de bovenkant van je inbox te verplaatsen, zodat het later gemakkelijk terug te vinden is. Vastgemaakte berichten zijn nu algemeen beschikbaar voor alle gebruikers in Outlook voor het web, Mac en mobiel.


Ontvang herinneringen om actie te ondernemen op e-mailberichten die u mogelijk hebt gemist—Berichtherinneringen in Outlook op het web helpen u op de hoogte te blijven door berichten die u mogelijk hebt gemist bovenaan uw inbox te plaatsen, zodat u er gemakkelijk actie op kunt ondernemen. Maak je geen zorgen, we willen je inbox niet rommelig maken, dus Outlook herinnert je maar aan één bericht tegelijk. Meld u aan bij Outlook op het web om het uit te proberen.

Post namens in Yammer—We hebben ook aangekondigd dat gebruikers nu kunnen post namens een andere gebruiker in Yammer. Zodra goedkeuring is verleend, kunnen interne communicators nieuws en updates delen en reageren op opmerkingen namens leiders en hun teams. Om te beginnen, moeten leiders en teams eerst: hun afgevaardigde instellen in hun Yammer-instellingen.

Verhoog de productiviteit met nieuwe functies in uw favoriete apps
Deze maand hebben we voorgestelde bijlagen geïntroduceerd in Microsoft Planner en de mogelijkheid om vormen te maken in Visio voor het web.
Vind uw bestanden effectiever met voorgestelde bijlagen—Planner ondersteunt nu voorgestelde bijlagen in taken. Wanneer u nu bijlagen aan een taak wilt toevoegen, toont Planner u een lijst met gerelateerde bestanden waaruit u kunt kiezen. Nooit meer zoeken door uw mappen, servers of cloudopslag om het juiste bestand te vinden om bij te voegen. Voorgestelde bijlagen in Planner beveelt automatisch bestanden aan die u mogelijk aan het plan wilt toevoegen, waardoor u tijd bespaart. Om de nieuwe mogelijkheid te ervaren, binnen een taak in Planner voor het web, scrol omlaag naar de onderkant van de taak om het gedeelte Voorgestelde bijlagen te vinden en selecteer Toevoegen naast het bestand dat je wilt bijvoegen.
Vormen maken in uw diagrammen in Visio voor het web—Als u momenteel een vorm selecteert om aan uw diagram toe te voegen uit de beschikbare vormensets, wordt de vorm toegevoegd met vooraf bepaalde afmetingen. U moet dan het formaat van de vorm wijzigen op basis van hun vereisten. Om u te helpen hebben we het gereedschap Vorm tekenen toegevoegd, waarmee u vormen kunt tekenen, inclusief rechthoeken, vierkanten, lijnen, cirkels en ellipsen, in de grootte en locatie die u verkiest. Als u een vorm in uw diagram wilt maken vanaf het tabblad Invoegen, selecteert u de vervolgkeuzelijst Vorm tekenen, selecteert u de gewenste vorm, klikt u ergens in het canvas en sleept u om de vorm te tekenen.

Tools voor de toekomst van hybride werk
Hybride werk is hier. Terwijl organisaties over de hele wereld navigeren door de toegenomen complexiteit van deze once-in-a-generation verschuiving in de manier waarop we werken, zullen we doorgaan met het leveren van innovatie die mensen in staat stelt productief te zijn en zich opgenomen te voelen in deze nieuwe wereld van werk.
Van Windows 365, waarmee mensen al hun gepersonaliseerde applicaties, tools, gegevens en instellingen vanuit de cloud op elk apparaat kunnen streamen, tot de Q&A-app voor Teams, al deze mogelijkheden zijn ontworpen om mensen in deze nieuwe wereld van werk te ondersteunen . En dit is allemaal nog maar het begin. Blijf erbij voor meer.
creditSource link